2015. január 12., hétfő

Egy kis üdvözlés!


Sok szeretettel üdvözlök mindenkit a blogomon. Andulino vagyok, rajzolással és intarziázással foglalkozom és ezt szeretném megosztani veletek. Szeretném bemutatni nektek a művészet egy olyan formáját, amit a modern korunkba már sajnos nagyon elfeledetté vált. Ez pedig nem más mint az Intarzia. Jómagam már 12 éve foglalkozom intarziázással és nagyon sokszor volt rá példa, hogy az emberek nem tudták, hogy valójában, mit is takar ez a művészeti ág. Ezért is hoztam létre ezt a blogot, hogy jobban megismerhessék az emberek egy régmúlt kor művészetét modern köntösbe öltöztetve.

Kezdjük az alapoknál:


(Különböző fajtájú furnérok)
Az intarzia, fafurnér lapokból készül, amik körülbelül 0,1 mm és 1 mm közötti vastagságot jelent, e fölötti vastagságot már Svartninak nevezünk. Különböző fajú, színű és mintázatú fából áll össze egy kép.

 Amit a következő bejegyzésemben képekkel illusztrálva bemutatok.
Az intarziát gyakran összetévesztik a faberakással. A kettő különböző eljárás és díszítés. A berakásnál a már meglévő bútorból vágunk ki mintákat és úgy illesztünk be egy másik anyagot, legyen az fa, fém, elefántcsont stb... Míg az intarziánál a képet vagy mintát/motívumot készítjük el hamarabb és utána ragasztjuk rá a bútorra. Természetesen az intarzia önálló képként is megállja a helyét. Én ezzel foglalkozok tüzetesebben és ezt a részét is szeretném bemutatni nektek.

Szerszámok:



Nagyiparban szoktak használni lombfűrész, amiről nem is nagyon ejtenék több szót, mert én csak egy szikével dolgozom.

Több fajta, méretű és formájú szike létezik, sőt még pályakezdő koromba sniccert használtam, amivel egy probléma volt. Nagyon kimozgott a penge így nem tartott stabilan és nagyon kényelmetlen volt használni. Már szerencsére van egy készletem, ami különböző méretű nyélből és több féle pengéből áll.

                                               



Mivel sajnos a pengének nincs örök éle, ezért szükség van még egy finomszemcsés fenőkavicsra, vagy polírpapírra. Én egy kicsit szoktam még trükközni egy kis gravírozóval, amivel a pengének a hátlapját elvékonyítom, hogy minél hegyesebb legyen a szerszámom, így sokkal könnyedebben lehet íveket vágni. Ennél egyszerűbb eszközökre is szükségünk van, mint például: Ceruzák, indigó, fugpapír (furnér ragasztószalag) és persze némi kézügyesség :)

Ennyit a szerszámokról és eszközökről.
A következő bejegyzésben láthatjátok maga az Intarziázást, megmutatom nektek, hogy lesz egy egyszerű kis furnérlemezből csodás kép, vagy motívum.
Köszönöm a figyelmet, észrevételeket, hozzászólásokat szívesen veszek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése